AZ OKIT segítőinek feladatai
Publikációk
Az OKIT munkájához kapcsolódó jogszabályok, utasítások
Segélytelefonszámok bántalmazottaknak
Útvonal ide: Kríziskezelő / AZ OKIT segítőinek feladatai

AZ OKIT segítőinek feladatai

Az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálat segítőinek feladatai

 

  • Elsődleges szűrés (A hívás a szolgálat kompetenciakörébe tartozik? Mi a probléma? Milyen megoldási lehetőségek jöhetnek szóba?) tájékoztatás, információadás és csere

  • A gyermekvédelmi törvényben előírt jelzési, együttműködési és tájékoztatási kötelezettség teljesítése

  • Segítés (telefonon és e-mailben), segítő beszélgetés, „rapid” esetkezelés, a kliens kérésére tanácsadás, súlyos válsághelyzet esetén azonnali beavatkozás, kimenekítés, a megfelelő hatósági intézkedés kezdeményezése

  • A prostitúcióval, emberkereskedelemmel összefüggő feladatok végzése

  • Szükség esetén titkos intézménybe való elhelyezés kezdeményezése, az elhelyezés koordinálása

  • Együttműködés a regionális kríziskezelő hálózat szakembereivel, ahová „kimenekítjük” a hozzátartozók közötti erőszak (párkapcsolati erőszak, a gyermekbántalmazás, illetve a háztartáson belül a rokonok, családtagok által elkövetett erőszak) következtében beállt súlyos válsághelyzetben, krízisben lévő áldozatokat

  • Együttműködés a Magyarországon működő segítő intézményekkel, hatóságokkal, a rendőrséggel, más telefonos szolgálatokkal, és civil szervezetekkel

  • A munkát meghatározó rendelkezések, jogszabályok ismerete
PÁLYÁZATOK
HIVATALOS KÖZLEMÉNYEK
TÁMOP 5.4.10.
TÁMOP 5.2.9.
TÁMOP 5.2.6.
TÁMOP 5.4.1-12/1.
EFOP 3.1.1.
LEZÁRULT UNIÓS PÁLYÁZATOK
MÓDSZERTANI ARCHÍVUM
KUTATÁSI ARCHÍVUM
ADATBÁZIS
KÉPZÉS